Jawel op de motor naar afgeleven gebieden - Reisverslag uit Mbengo, Angola van Laura Koning - WaarBenJij.nu Jawel op de motor naar afgeleven gebieden - Reisverslag uit Mbengo, Angola van Laura Koning - WaarBenJij.nu

Jawel op de motor naar afgeleven gebieden

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 December 2013 | Angola, Mbengo

Na een tijdje niks van me te laten horen word het tijd voor een nieuwe blog. Er is genoeg gebeurt. Ik zal het een en ander samenvatten want ik ben de draad anders zelf kwijt. maandag 9 december ging ik voor het eerst een dagje met een veldwerker mee. Een veldwerker is iemand die in de dorpjes opzoek gaat naar mensen met een beperking (blinde, doven, lichamelijke ect.). Dit was erg gaaf om te zien. Dinsdag op de dovenschool geweest. En ja we hadden een vergadering op de normale school want die hadden wat vragen na ons interview. Het was een erg comische dag vergaderingen zijn nogal anders dan in NL. De rest van de week gewerkt bij de PT en geoefend voor ons optreden. Vrijdagochtend was het eindelijk zo ver. We gingen zingen en een stuk in het Nederlands. Ook met een afrikaanse fluit en een trommel dus ja Laura stond gewoon swingend op het podium. Zondag was het zover ik ging alleen afreizen naar de veldwerker. Het eerste stuk met die meiden en gingen we een waterval bezoeken. Daar besloten we naar beneden te hiken met een buurtbewoner. Het was me daar een tocht vlak langs het ravijn maar we hebben t overleefd na wat horten en stoten. Daarna was het zo ver ik werd op de motor naar mijn eind bestemming gebracht. En daar werd ik al gelijk in de armen gevlogen door haar jongste dochter. Gelijk aan t eten en de palm wijn. Daarna door naar een cryday en dat is toch mooi om te zien dat er echt een feestje word gemaakt van een begrafenis. De volgende dag vroeg op. 5:30, maar ik mag niet klagen haar wekker ging om 4:00. Ja jongens ze zijn echt niet lui hoor hier in Kameroen. Als wij ons nog 3x omdraaien staan zij al in de keuken. Op de motor richting onze plaatsen om te bezoeken. Wie had dat ooit gedacht ik op een motor. Maar goh wat waren die dagen gaaf maar ook zeer vermoeiend. We sliepen een nacht in een hotel omdat we te ver van haar huis waren. Eerst met wat vrienden van haar naar een bar. Daarna naar bed. Nou slapen is niet gelukt het leek wel of ons bed in de bar stond. En pas om 4 uur ging het geluid uit. fijn dat we 2 uur later mochten op staan. Na nog een dagje veldwerk naar haar huis. Voordat ik weer terug zou gaan naar mbingo waren we inslaap gevallen op de bank. word ik opeens wakker gemaakt en moet ik met spoed het huis uit. Was er een slang van 2 meter het huis in geslopen. gelukkig durfde haar neefje van 12 met een buurman de slang dood te maken en hem te pakken te krijgen. Op woensdag afscheid genomen van Jorien die is nu lekker de mountkameroen aan het beklimmen en terug naar huis aan t gaan. Daarna naar school voor t afscheid wan ze hadden vakantie En voordat zij weer beginnen zijn wij weg. Na dikke afscheid knuffels en nadat ik de prijzen aan de 3 beste leerlingen van groep 6 had uitgerijkt (was een complete verrassing). Zit onze ervaring op de school er nu echt op. Donderdag weer naar de PT en goh wat waren ze blij me weer te zien, want ze hadden me enorm gemist. Time fly when your having Fun. Iedereen hele fijne feestdagen toegewenst. Mijn dagen zullen anders zijn dan anders maar het word een hele ervaring

  • 22 December 2013 - 21:01

    Betty:

    Hallo Laura, ik vind het geweldig om jouw stukjes te lezen. Wat maak je een hoop mee. Super! Inderdaad zullen de feestdagen wel heel anders verlopen dan hier. Ik wens je nog een hele leuke tijd daar en hoop je in januari weer in de Hoek terug te zien. Heel veel groetjes van Betty en Brigitte.

  • 23 December 2013 - 18:30

    Wim Simone En Floyd:

    volgens ons heb je de tijd van je leven , en ben je straks een ervaring rijker die je nooit meer vergeet , dus geniet met volle teugen.
    we wensen je een hek\le fijne kerst toe en alvast een gezond en gelukkig nieuw jaar.
    groetjes The Kings uit Oudkarspel

  • 23 December 2013 - 19:08

    Anke En Henk:

    Hoi Laura
    Wat een ervaring weer meissie wat heb jij het naar je zin daar.
    Wij willen jou hele fijne feestdagen wensen en alvast en
    gelukkig nieuwjaar.
    Geniet nog van de dagen dat je daar ben en je zal wel met
    veel verhalen en ervaring thuiskomen.
    heel veel lieve groetjes van ons Anke en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 30 Okt. 2013
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 9992

Voorgaande reizen:

07 November 2013 - 14 Januari 2014

Kameroen

Landen bezocht: